Monday, June 18, 2012

air berharga itu jatuh?

15.49 @ home sweet home..


assalamualaikum..

Lelaki menangis.. pernah tengok tak mereka nangis depan kite? tak kan? sebab ape tak pernah tengok? sebab bagi aku mereka sangat ego. ego nak menitiskan air mata lelaki mereka apatah lagi kalau mereka titiskan air mata itu depan wanita. mungkin bagi mereka, menitiskan air mata satu kelemahan bagi mereka.. 

aku dah buat dia menangis. menangis sebab aku? mungkin kah? aku pun keliru. kate dia, tersentuh bila aku cakap macam tuh. tapi... aku tak berniat untuk menjatuhkan air mata dia. aku pon tak sangka pagi itu dia menjatuhkan ego nyer semata kerana aku berkata demikian kepada die. bila die menjatuhkan air mata die kerana aku, aku rasa sangat serba salah. seolah aku seorang yg kejam. kejam sehingga die jadi begitu..





  petikan yg aku ambik dari blog en ini mase blogwalking  zulfattah.blogspot.com
 
 
"Lelaki yang tidak malu untuk menitiskan air mata adalah lelaki jujur berhati bersih. Sekarang, amat susah mencari lelaki jenis ini. Kebanyakan lelaki yang ada di sekeliling kita adalah lelaki bersikap egois, maka menangis sebab teringat dosa pun dia tidak akan mahu buat, apatah lagi menangis sebab merasa terlalu bersyukur."  betul atau tidak kate2 di atas sebenarnyer terpulang pada individu itu sendiri.. tepuk dada tanya minda, jgn tanya selera..









 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
p/s: en kapten sy minta maaf yea..ape pon sy syg awk

No comments:

Post a Comment