Sunday, November 11, 2012

kerana mereka: terima kaseh

assalamualaikum..

lama sudah jari tak menari atas keyboard menaip untuk entry blog ni. lama jugak lar kami2 semua mendiamkan diri, tak bertegur, tak bertanya khabar. masing2 dengan aktiviti dan kehidupan sendiri. setelah sekian lama bersama, dan kini kami seperti tidak mengenali sesama sendiri. salah siapa? ak? dia? mereka? masing-masing dengan ego sendiri. ntah, tak tau nk cakap camne. bagi aku, buat pertama kali nyer hidup dengan mereka, aku merasakan marah, sakit hati yang sebegini. sampai aku tak tau nk ckap cmne. hanya airmata menjadi peneman dikala hati aku ni terkenangkan perbuatan mereka. mungkin ianya terlalu kecil bagi mereka tapi bukan bagi aku. mungkin aku terlalu mengharapkan kesempurnaan tapi sebalik nyer yg terjadi. iye aku mungin aku bersalah sebab aku tak nak duduk semeja dan bincang. aku bukan tak mahu tapi aku tau keputusan diakhirnyer nanti., masing-masing hanya akan mendiamkan diri. jadi aku mengambil keputusan untuk mendiamkan diri dan menjauhkan diri dari mereka dan dari masalah ini. kini aku hepi dengan kehidupan yang aku jalani. mungkin bagi mereka aku seorang yang mementingkan diri sendiri, aku dah tak kesah, aku penat dengan semua ni. aku penat nak fikir kan hal ini, penat nak layan kerenah mereka yang tak pernah nak tau ape yang aku rase. mungkin mereka tak pernah tau jauh di sudut hati aku, aku sangat mengambil berat akan mereka, dan sudah merasakan mereka separuh dari kehidupan aku. mungkin bagi mereka itu semua hal remeh dan hanya aku yang memperbesarkan nyer. dan kini aku dah nekad, aku akan terus begini. jika mereka tidak memerlukan aku, begitu juga aku. aku juga akan memadamkan mereka dari kehidupan aku. terima kaseh pada mereka kerana mengubah aku jadi camni..







No comments:

Post a Comment